5 Didžiausios maisto tendencijos, kurias kiekvienas kepėjas, konditeris ir šokolado ekspertas turėtų žinoti

Vartotojai trokšta kerinčios klasikos, augalinio maisto pasirinkimų, supermaisto ir duonos raugo inovacijų

29 rugp. 2023

Taste Tomorrow

Kada paskutinį kartą parduotuvės vitrinoje matėte, pastelės spalvomis nudažytus ir pabarstukais dekoruotus keksiukus arba šokoladu glaistytus “cake pops’us”? 

Spėjame, kad jau praėjo kuris laikas nuo to. Šiandieniniame pasaulyje maisto tendencijos keičia viena kitą itin greitai. Todėl "Puratos" padeda kepėjams, konditeriams ir šokolado meistrams būti šiuolaikinės informacijos centre su mūsų vartotojų tyrimų platforma "Taste Tomorrow". 

Mūsų naujausi duomenys rodo, kad norint išsilaikyti pirmaujančiųjų gretose, vertėtų atkreiptį dėmesį į šias penkias pagrindines 2023-ųjų ir ateities tendencijas:

 

  •  Klasika tęsiasi
  • Augalinio maisto link
  •  Duonos raugas
  •  Funkcinis maistas
  • Vizualus patrauklumas
  •  

     
    Mes sudarėme šį sąrašą naudodami intensyvius, nuolatinius Dirbtinio Intelekto tyrimus, pasitelkdami mūsų pačių semantinės analizės technologiją, kartu su pasauliniu vartotojų tyrimu ir mūsų vartotojų tendencijų ekspertų žinias. "Tai, kas yra unikalu mūsų Taste Tomorrow tyrimų programoje, yra tai, kad mes nuolat stebime interneto erdvę", sako vartotojų įžvalgų specialistas Nanno Palte.
     
    "Kadangi 54% žmonių vidutiniškai praleidžia 2,5 valandas internete kasdien, šie duomenys teikia tvirtą pagrindą tendencijų prognozavimui", - tęsia Palte. "Mes stebime vartotojų pokalbius ir paieškas devyniomis skirtingomis kalbomis. Šie duomenys leidžia mums matyti žodinius, svarbios apimties pokyčius ir naujus signalus. Norėdami nustatyti tendencijas, naudojame socialinius ir paieškos įrankius, siekdami rasti ir surinkti pasaulinį turinį, tokį kaip intensyvi Dirbtinio Intelekto. analitika apie daugiau nei 100 mln. socialinės medijos minčių."
     
    Toks kiekybinis tyrimas apima Užkandžių kategoriją. "Apklausėme daugiau nei 20 000 vartotojų iš kepinių, konditerijos ir šokolado rinkų penkiasdešimtyje šalių", - paaiškina Palte. "Klausėme vartotojų apie jų požiūrį, pasirinkimus ir skonį, siekdami surinkti informaciją apie globalų požiūrį į tai, kur yra maisto pramonė šiandien ir kuria linkme ji judės rytoj."

    Taigi, pasinerkite į visa tai ir panaudokite mūsų įžvalgas savo sėkmei! Tai yra šiuo metu svarbiausios vartotojų tendencijos, pagrįstos mūsų nepriekaištingais duomenimis iš interneto paminėjimų ir pokalbių.

    Klasika tęsiasi

    Pažįstami skanėstai yra tikras malonumas

    Europoje "Klasikos tęsinys" buvo maisto tendencija, kuri praėjusiais metais sukėlė daugiausiai diskusijų socialinėje erdvėje. Šios tradicinės, autentiškos receptūros buvo viena iš trijų pagrindinių tendencijų Vidurio Rytuose, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Karibų jūros regione. Be to, 2022-ais metais, matėme, kaip UNESCO įtraukė klasikinę Prancūzišką baguette į savo nematerialaus kultūros paveldo sąrašą.

    Klasika niekada neapvils. Žmonėms patinka tikrumas ir žinojimas, ko gali tikėtis bei kaip jų poreikiai bus tiksliai išpildyti. Tačiau jie žengia dar vieną žingsnį ir aktyviai ieško maisto, kuris sukelia vaikystės prisiminimus ar primena tradicinį šeimos susibūrimą. Šios senamadiškos receptūros ne tik apie skonį, bet ir apie žmonių susibūrimus ir jausmą būnant namuose. Vaikystės užkandžiai ir kepiniai, tokie patys kaip senelė gamindavo, užima nepakeičiamą vietą vartotojų širdyse ir gali suteikti laimės jausmą, kurio negali užpildyti joks kitas maistas.

    Kaip galite pasinaudoti šia nostalgija? Be to, kad naudojate klasikines receptūras, rinkitės įpakavimą, kuris atgaivintų džiugius prisiminimus apie praeitį. Kai kurios maisto prekių ženklų kompanijos grįžta prie senųjų mokyklų vizualinių stilių, siekdamos sukelti nostalgiją savo auditorijos tarpe; vienas iš ryškiausių pavyzdžių yra Burger King retro stilius. Taip pat rašymas yra efektyvus būdas panaudoti nostalgiją maisto pardavimams.

    Sužinokite, kaip galite laimėti iš šios tendencijos, siūlydami klasikinius receptus, tokius kaip:  Trijų rūšių pieno tortas arba Klasikinė panetone su raugu.

    A male hand holding a donut on blurred clear background

    Augalinio maisto link

    Augalinė mitybos ateitis, be skonio kompromisų

    Klimato kaitos padariniai tampa vis aiškesni, tad vis daugiau vartotojų nori gyventi sveikai ir etiškai. Tai skatiną augalinės mitybos pasirinkimą, kuris leidžia sumažinti savo ekologinį pėdsaką. Veganams ir vegetarams, tai suteikia pasididžiavimo ir socialinės sąmoningumo jausmą. Prie to išmintingai prisideda ir sėkmingi augalinės mitybos prekės ženklai.

    Šiai tendencijai plėtojantis, vartotojai pradeda siekti daugiau nei tik moralinio pranašumo. Jie vis dar reikalauja kokybės ir skonio, mėgsta atrasti naujus prekių ženklus, užkandžius ir koncepcijas, ir nėra pasiruošę kompromisams. Didžiausias spaudimas yra kurti geriausius galimus veganinius produktus.

    Laimei, augimo galimybės yra iš tiesų milžiniškos, suteikiama daugybę vietos įmonėms kurti naujus ir inovatyvius augalinės kilmės produktus, kurie atitiktų vartotojų poreikius, išliekant ištikimais savo vertybėms. Išskyrus Aziją ir Karibų regioną, vartotojai visame pasaulyje 2022-ais m. įtraukė augalinę mitybą kaip vieną iš daugiausiai aptariamų maisto temų.

    Norite gabalėlio augalinės kilmės pyrago? Labiausiai trokštami veganiniai produktai yra tradicinių patiekalų kopijos, ypač tokių, kurie susiję su tam tikromis šventėmis ir sezonais. Tačiau augalinės mitybos vartotojai taip pat vengia apdorotų maisto produktų ir renkasi mažiau žinomas mėsos ar pieno alternatyvas ir ingredientus. Atsiranda ir prabangių, malonumui skirtų augalinės kilmės užkandžių, tai atveria galimybes konditerijos gaminiams ir šokoladui, tokiam kaip veganinis putėsių pyragas.

    Aukščiausios kokybės, malonūs ir be mėsos: Augalinės kilmės anakardžių riešutų bei kmynų pralinės batonėliai ir „vėžių“ suktinukai.

    Raugas

    Skanu ir sveika

    enovinė raugo mišinio duonos gamybos technika patiria savotišką renesansą. Ji tapo interneto sensacija 2020-ais metais ir vis dar išlaiko savo aktualumą ir augimą. Taip yra dėl to, kad raugo mišinio duona turi kelias naudingas savybes: jos skonis yra unikalus ir, kaip tvirtina kai kurie vartotojai, gerokai pranašesnis už duoną, kuriai naudojamos mielės. Be to, fermentacija padaro galutinį produktą lengviau virškinamą, todėl ji tinkama vartotojams, kurie skiria didesnį dėmesį žarnyno sveikatai.

    Duonos raugo produktų, kuriuos perkate arba patys kepate, dalijimasis internete, taip pat yra būdas parodyti savo statusą ir ypatingą skonį. Raugo mišinio duona laikoma prabangiu maistu, dėl ko ji išplito ne tik duonos kategorijoje, bet ir konditerijos ir kepinių gaminimo sektoriuose.

    Raugo mišinys dabar naudojamas kruasanams, beigeliams, spurgoms ir visokioms naujoms pritaikymo galimybėms. Netgi populiariausi maisto produktai, tokie kaip pica ir mėsainiai, patiria raugo mišinio transformaciją. Pavyzdžiui, Prancūzijoje raugo mišinio brioche bandelės pristatomos kaip sveikos duonos pasirinkimas prie mėsainio. Todėl, jei dirbate Šiaurės Amerikoje, Europoje, Okeanijoje arba Vidurio Rytuose, kur raugo mišinys tampa labai populiarus, išbandykite eksperimentuoti su savo naujais produktais. Afrikoje raugo mišinys buvo viena iš penkių daugiausiai aptariamų temų praėjusiais metais, todėl rinka turi didžiulį potencialą.

    Pamerkite savo pirštus į raugo mišinį ir išmėginkite šias receptūras kruasanus su raugu ir per naktį brandintus kruasanus su raugu.

     

    Unrecognizable females having a dessert in cafe

    Funkciniai maisto produktai

    Mityba siekiant sveikatos ir gerovės

    Senas posakis "obuolys kiekvieną dieną padeda išvengti apsilankymo pas daktarą" nepakankamai įtikina šiuolaikinius vartotojus. Jie žiūri į savo sveikatą rimtai ir apgalvotai. Jie tiksliai žino, kas yra omega-3 riebalai, kaip išlaikyti tinkamą gliukozės lygį kraujyje ir kokie yra sveikiausi ingredientai, kurių vertėtų ieškoti baltymų batonėliuose. Žmonės vis labiau suvokia artimą ryšį tarp mitybos ir sveikatos, todėl funkciniai maisto produktai su konkrečiomis fizinėmis ir psichologinėmis naudomis tampa vis populiaresni.

    Dvi svarbiausios suvokiamos sveikatos naudos iš subalansuotos mitybos yra poveikis imuninei sistemai ir žarnynui. Kai kurie žmonės kasdien vartoja imbiero šaknį, tikėdami, kad taip pagerins savo imunitetą, o daugelis tėvų linkę pirkti produktus, kurie galėtų apsaugoti jų vaikus nuo ligų. Mūsų pramonėje ingredientai, tokie kaip ciberžolė ir citrusiniai vaisiai, lengvai gali būti įtraukiami ir laikomi labai naudingais imuninei sistemai.

    Žarnyno sveikata suteikia daugiau galimybių kepykloms ir konditerijos įmonėms. Kartu su fermentuotais produktais, tokiais kaip kombucha, kefyras ir kimči, skaidulos yra draugiškos žarnynui maisto medžiagos. Todėl, kai tik įmanoma, rinkitės viso grūdo miltus ir nepamirškite pabrėžti savo produktų sveikatai privalumų.

    Praėjusią vasarą prognozavome, kad 2023-ieji metai bus nuotaikos maisto metai. Pavyzdžiui, šokoladas siejamas su didesniu endorfinų kiekiu ir fizinės sveikatos naudomis. Kinijoje jis yra populiarus funkcinio maisto produktas, kuris gali būti praturtintas gamma-aminobutiro rūgštimi (GABA), turinčia raminantį poveikį. Saldūs skanėstai dominuoja nuotaikos maisto kategorijoje, nes jie derina malonumą ir skatina endorfinų išsiskyrimą.

    Šie funkciniai maisto produktai įgauna pagreitį, ypač Azijoje ir Karibuose. Jie gali suteikti kitų konkrečių sveikatos naudų, tokių kaip pagerinta smegenų veikla ir priešuždegiminis poveikis. Maisto produktai, turintys daug mikroelementų, taip pat suteikia papildomą naudą sveikatai. Galite pradžiuginti savo klientus įtraukdami daugiafunkcines sudedamąsias medžiagas bei aiškiai pabrėžti jų privalumus, pavyzdžiui, mėlynes, kurios padeda virškinimui ir gerina psichinę sveikatą.

    Išbandykite funkcinio maisto tendenciją gamindami  augalinės kilmės šokoladinį brauni su linų sėklomis ir migdolais arba įtraukdami Puravita Fiber+ Toast bread duoną, kuri teikia naudos žarnyno sveikatai.

    Vizualus patrauklumas

    Pirmas kąsnis atliekamas akimis

    Maistas, kuris atrodo gražiai, yra suvokiamas kaip skanesnis. Svarbu suvokti emocinę vizualinio patrauklumo pusę. Šiuolaikiniame socialinių tinklų amžiuje, estetiškai patrauklus maistas yra visur.

    Tiek vartotojai, tiek prekių ženklai naudoja sudėtingus tortus, neįtikėtinus šokolado kūrinius ir gražiai iškeptą duoną kaip būdą reklamuoti savo interneto profilius. Nepriklausomai nuo to, ar jie patys jį sukūrė, dalijimasis patraukliu maistu internete sukelia pasididžiavimo jausmą, teikiantį emocinį pakylėjimą.

    Vizualiai patrauklus maistas mus džiugina, kaip ir gražūs kraštovaizdžiai ar meninės kūrybos darbai. Kaip niekada nepavargstame stebėdami saulėlydžius, taip pat niekada nenustosime žavėtis gražiais tortais, šokoladais ir konditerijos gaminiais. Rankų darbo duona ar sausainis su pabarstukais gali būti būdas pabėgti nuo kasdieninės realybės.

    Taigi, toliau sutelkite dėmesį į produkto estetiką ir pasirinkite ingredientus, kurie tai paryškina, tokie kaip valgomas auksas, džiovinti gėlių žiedlapiai ar paprasčiausias sėklų pabarstymas. Tačiau neperdėkite su keistomis formomis, spalvomis ir dekoracijomis: geriausiai atrodo maistas, kuriame pasiekiama tinkama pusiausvyrą tarp naujo ir pažįstamo.

    Nustebinkite savo klientus, pristatydami nuostabų Braškinį (formuotą) kruasaną juodai baltą sausainių ir kremo kruasaną ar kerintį Paris – Brest pistacijų kruasaną.

    Taste Tomorrow

    Taste Tomorrow vartotojų tyrimai padeda kepėjams, konditeriams ir šokolado ekspertams jausti pulsą. Norėdami išlikti žingsniu priekyje, pasinaudokite šiomis 5 pagrindinėmis tendencijomis, vyraujančiomis 2023-iaisiais ir tolismesnei ateičiai.

    Susiję straipsniai

    Sveikas  žarnynas- laimingas vartotojas

    Sveikas žarnynas- laimingas vartotojas

    Per pastaruosius kelerius metus mokslininkai įrodė, kad žarnyno mikrobiota padeda mums išlikti sveikiems. Tai yra pirmoji gynybos nuo ligų linija ir ji reguliuoja ne tik virškinamojo trakto funkcijas, bet ir imuninės sistemos reakciją bei smegenų veiklą.

    6 pasaulinės mažmeninės prekybos tendencijos

    6 pasaulinės mažmeninės prekybos tendencijos

    Dalinamės įžvalgomis apie mažmeninės prekybos tendencijas.

    TASTE TOMORROW: NAUJAUSIOS ĮŽVALGOS, KURIOS ĮKVEPIA NAUJOVĖMS

    TASTE TOMORROW: NAUJAUSIOS ĮŽVALGOS, KURIOS ĮKVEPIA NAUJOVĖMS

    Šiandien sparčiai besivystančioje maisto pramonėje kuriant naujus produktus labai svarbu suprasti vartotojus.

    Tūkstantmečio kartos prioritetai

    Tūkstantmečio kartos prioritetai

    Tūkstantmečio kartos, gimusios tarp 1980-ųjų ir 2000-ųjų, elgsena maisto atžvilgiu.