Skonis tampa lemiamu veiksniu perkant duonos, konditerijos ir šokolado gaminius.

Vartotojų tyrimai
„Taste Tomorrow“
Gaminiai
Produktai
Naujienos
Tinklaraštis

Skonis daugeliui vartotojų tuoj taps svarbiausiu kriterijumi perkant duoną, konditeriją ir šokoladą. Vartotojai 2015 metais vis dar teigė, jog šviežumas yra svarbiausias kriterijus, tačiau 2019 metų atliktas Taste Tomorrow tyrimas atskleidė, kad daugumai vartotojų būtent skonis tampa svarbiausiu faktoriumi perkant maisto gaminius.

Taste Tomorrow: žingsnis į maisto ateitį

Taste Tomorrow yra didžiausias pasaulyje duonos, konditerijos ir šokolado vartotojų tyrimas. Jis vykdomas kas trejus metus, o tyrimui atlikti apklausiama daugiau nei 18 000 vartotojų, 42 šalyse. Rezultatai? Naujos įžvalgos apie sveikatą, skonį, patogumą, patirtį, skaitmenines tendencijas ir dar daugiau, tam kad būtų galima skatinti naujoves duonos, konditerijos gaminių ir šokolado sektoriuose. Pirmą kartą tyrimas buvo atliktas 2011 metais, o dabar, praėjus aštuoneriems metams, šio trečiojo leidimo rezultatai atskleidžia devynias pagrindines pasaulines tendencijas, iš kurių svarbiausia yra - skonis.

Pasaulinė tendencija: skonis - esminis veiksnys

Tyrime klausėme vartotojų: „Kas Jums svarbiausia perkant duoną, konditeriją ar šokoladą?“ Vartotojai galėjo pasirinkti iš skirtingų veiksnių. 2015 metais vartotojai teigė, kad duonos ir konditerijos atveju svarbiausias veiksnys yra šviežumas, o šokolado atveju – skonis. Šiandien skonis tampa vis svarbesnis. Nors daugeliui duoną ir konditeriją perkančių Lietuvių šviežumas vis dar išlieka svarbiausiu veiksniu, daugumai vartotojų skonis tampa pačiu svarbiausiu kriterijumi. Net 61% renkantis duoną ir 64% Lietuvos vartotojų renkantis konditeriją būtent skonis yra svarbiausias veiksnys. Tai reiškia, kad negalite rizikuoti skoniu – tai tuoj taps svarbiausiu kriterijumi vartotojui apsisprendžiant, ar pirkti jūsų produktą.

Cheetos macarons

Domina tiek tradiciniai, tiek egzotiniai skoniai

2015 metų tyrimas parodė, kad vartotojai mėgsta naujoves, bet su saiku. Todėl labai svarbu nenutolti nuo klasikinių skonių ir to, kas vartotojams jau žinoma. Tai paaiškina tokių hibridų kaip cronut – inovacija, gana panaši į puikiai žinomą kruasaną ar spurga.

Šis požiūris laikui bėgant stiprėjo. Šiandien net 71% Lietuvos vartotojų, ypatingai vyrai, vis dar mėgsta tradicinius skonius, o 48% vartotojų, vis labiau (dabar labiau nei bet kada) tikisi būti nustebinti. Juos domina neįprasti ir egzotiniai skoniai iš įvairių pasaulio vietų. Taigi panašu, kad Lietuvos vartotojai šiomis dienomis yra šiek tiek atviresni atradimams.

Tekstūra

Kalbant apie skonį svarbus pokytis, lyginant su ankstesniais Taste Tomorrow tyrimais, yra toks: šiandienos Lietuvos vartotojams skonio pojūtį sudaro daugiau dalykų nei pats skonis – dabar net 50% Lietuvos vartotojų, ypatingai 25-34 metų amžiaus, svarbi sudedamoji dalis yra ir tekstūra. Ypatingai, gardžiai skonio receptorius sužadinančiai tekstūrai vartotojai skiria tiek pat dėmesio kiek skoniui. Tai sustiprina valgymo patirtį dar ir todėl, kad skirtingos tekstūros įdomios vizualiai.

Taigi nors daugumai žmonių skonis be galo svarbus, Lietuvos vartotojai nori, kad nustebintumėte visus jų pojūčius. Šventė akims, daugiasluoksnės tekstūros ir aromatas nepaprastai svarbūs kuriant juslinį malonumą.

Apibendrinant skonio tendenciją:

  • Niekada neaukokite skonio, vartotojui tai yra kriterijus numeris vienas.
  • Tekstūra taip pat tapo svarbiu komponentu vartotojams perkant gaminius.
  • Vartotojai lygiai taip pat mėsgta tradicinius skonius, kaip ir neįprastus ar egzotiškus.