6 pasaulinės mažmeninės prekybos tendencijos

Mažmeninės prekybos pasaulis sparčiai keičiasi, o konkurencija, siekiant pritraukti daugiau klientų ir sukurti stipresnį lojalumą, yra ryškesnė nei bet kada anksčiau. „Puratos“ atliko tyrimą, siekiant įvertinti šiuos pokyčius ir nustatė 6 visuotines tendencijas, kurios keičia mažmeninę prekybą visame pasaulyje. Susipažinkite su jomis ir tuo, kokį poveikį jos daro mažmenininkams bei kepykloms.

Pirma tendencija: skaitmenizacija

Skaitmenizacija palaipsniui apima visas gyvenimo sritis, o tokios milžinės kaip „Alibaba“, „JD.com“ bei „Amazon“ keičia mažmeninės prekybos kraštovaizdį. Mažmenininkai taip pat skiria daug investicijų procesams skaitmeninti, vartotojų patirčiai gerinti ir e. prekybai. Apsipirkimas internetu ir parduotuvės be darbuotojų ‒ tik du pavyzdžiai, kurių atsiranda visame pasaulyje.

„Planet Retail“ skaičiuoja, kad 2022-aisiais e. prekyba sudarys kone 25 proc. pasaulinės modernios tiekimo grandinės pardavimų. Akivaizdu, kad artėja didžiulė e. prekybos banga. Vis dėlto šviežio maisto kategorijoje ji priimama gerokai lėčiau ‒ švieži kepiniai išlieka emociniais pirkiniais, ir dauguma pirkėjų šiuos produktus nori išsirinkti patys.

Antra tendencija: daugiakanalė prekyba

Demografiniai pokyčiai, tokie kaip urbanizacija, senėjanti visuomenė, mažesni namų ūkiai ir augantis dirbančių moterų skaičius, daro didžiulę įtaką žmonių pirkimo įpročiams. Tai reiškia, jog mažmenininkai turi pakoreguoti savo parduotuvių portfelius ir permąstyti strategijas, kad suteiktų naudos savo pirkėjams. Būtiniausių prekių parduotuvių ir išparduotuvių skaičius auga greičiau nei prekybos centrų. Mes manome, kad sėkmingos strategijos stengiasi suprasti pirkėjus vietos lygmeniu ir pritaikyti pasiūlymus prie vietos poreikių.

Kalbant apie šviežius kepinius, „Puratos“ atliktas tyrimas rodo, kad specializuotos kepyklos vis dar yra pagrindinis pasirinkimas daugelyje šalių. Paklausus pirkėjų, kokios pagrindinės priežastys lemia, kad jie perka kepinius specializuotose kepyklose, šie atsako trumpai drūtai: kokybė ir šviežumas. Tai ‒ geriausias būdas pritraukti pirkėjus, nepriklausomai nuo parduotuvės specializacijos. 

Trečia tendencija: dėmesys šviežumui

Švieži maisto produktai pasižymi didele skvarba, aukštu pirkimo dažnumu, tačiau internete jos veikia nelabai veiksmingai. Dėl to vis daugiau mažmenininkų, norėdami pritraukti pirkėjus į savo parduotuves, sutelkia dėmesį būtent į šią kategoriją. Pasiūlyti aukštos kokybės šviežių produktų svarbu ir norint sukurti parduotuvės įvaizdį bei padidinti pirkėjų ištikimybę. Visame pasaulyje maisto produktų mažmenininkai pertvarko savo parduotuves, kad sustiprintų šviežių produktų pasiūlą, skirtą išsinešti arba vartoti vietoje. Šiuo atžvilgiu šviežia duona, pyragai ir pyragaičiai – ideali kategorija, padedanti parduotuvėms išsiskirti savo asortimentu.

Ketvirta tendencija: apsilankymas parduotuvėje kaip patirtis

Standartizuoti produktai bus vis dažniau perkami internetu. O eidami į parduotuvę pirkėjai tikisi realių potyrių. Kad išliktų patrauklios ir neprarastų pirkėjų, mažmeninės prekybos parduotuvės turi suteikti jiems malonių patirčių. Kalbant apie kepinius, „Puratos“ tyrimas rodo, kad pirkėjai tikisi originalių ir juslinių patirčių. Jie nori autentiškos kepyklos atmosferos: žmogiško ryšio, „namų“ pojūčio, tradicinių metodų ir su aistra sukurtų produktų. Šviežios duonos kvapas yra juslinė patirtis, ir mes, kaip ir 80 % apklausoje dalyvavusių pirkėjų, manome, kad „aromatas padeda parduoti“. Kalbant apie saldžius produktus, labai svarbi yra demonstruojamų produktų išvaizda – juk valgyti pradedame akimis.

Penkta tendencija: sveikata ir gera savijauta

Vartotojai nori sveikai maitintis, ir „Puratos“ tiki, kad ateityje žmonės dar daugiau dėmesio skirs savo maisto kokybei. Pastebime, kad mažmenininkai plečia ekologiškų ir veganiškų produktų asortimentą, tuo pačiu vis daugiau dėmesio skirdami švaresnėms ir aiškesnėms etiketėms. Taip jie stengiasi atliepti pirkėjų skaidrumo reikalavimus. Kepiniuose svarbiausia mažinti riebalų, druskos ir cukraus bei didinti grūdų ir sėklų, vaisių, kakavos ir proteinų kiekį. Nedidelė dalis pirkėjų taip pat ieško produktų be glitimo.

Šešta tendencija: tvarumas

Tvarumas dažnai įvardijamas kaip rūpinimasis trimis dalykais: žmonėmis, planeta ir pelnu. Toms bendrovėms, kurioms rūpi tik pelnas, taps vis sunkiau plėtoti verslą, nes vartotojai linkę palankiau vertinti socialine atsakomybe pasižyminčius produktus ir įmones. Svarbiausi prioritetai ‒ etiška išteklių gavyba, išmetamo anglies dioksido kiekis ir maisto švaistymas ‒ labai aktualūs ir kepinių pramonėje.

„Puratos“ kepimo mokyklos, „Cacao-Trace“ programa ir Duonos raugo biblioteka – tik keli mūsų tvarumo iniciatyvų pavyzdžiai. Glaudžiai dirbame su savo klientais, kad padėtume jiems pasiekti jų pačių tvarumo tikslų.