Naujausias Taste Tomorrow vartotojų tyrimas

19 rugp. 2019

„Taste Tomorrow“
Vartotojų tyrimai

Apie „Taste Tomorrow“

„Taste Tomorrow“ yra vienas didžiausio masto pasaulyje maisto vartot0jų tyrimas, apimantis duonos, konditerijos bei šokolado gaminių pirkėjus. 

Šis nepriklausomas „Puratos“ užsakymu atliktas tyrimas pateikia gilių įžvalgų apie bendrai globalių ir vietinių vartotojų elgseną, požiūrį ir pasirinkimus, taip atskleisdamas tendencijų raidą ir naujoves bei suteikdamas galimybę būti sektoriaus priešakyje.   

Globaliam tyrimui buvo apklausta 17 000 vartotojų  40-yje šalių, kokybiniam tyrimui konsultuotasi su 80 „maistininkų“ 8-iuose tendencijas diktuojančiuose miestuose ir atlikti išsamūs interviu tiek su vartotojais, tiek su sektoriaus ekspertais. Šių metų birželio mėn. Lietuvoje bei Estijoje „Taste Tomorrow“ vartotojų apklausa atlikta bendradarbiaujant su RAIT rinkos tyrimų kompanija, todėl drąsiai galime teigti, jog tyrime dalyvavo net 17 800 vartotojų iš 42-jų pasaulio šalių.

Pagrindinės įžvalgos ir tendencijos

Lūkesčiai dėl skonio, poveikio sveikatai ir šviežumo išlieka patys svarbiausi

Viso pasaulio vartotojai pirkdami duoną, pyragus ar šokoladą, apsisprendžia vadovaudamiesi trimis pagrindiniais kriterijais: skonio, poveikio sveikatai ir šviežumo. Iš šių kriterijų pats svarbiausias yra skonis, o 65 % Europos vartotojų tikisi, kad ateityje maistas taps dar skanesnis! Vis dėlto, vien tuo neapsiribojama. Vartotojai nori, kad nustebintume visas jų jusles. Estetiškas pateikimas yra labai svarbus, norint sukurti juslinį malonumą.

Kalbant apie poveikį sveikatai, 71 % Europos vartotojų tikisi, kad gamintojai nebenaudos tam tikrų ingredientų, tokių kaip cukrus ar riebalai, kurdami sveikesnius produktus. Tačiau kalba eina ne vien apie ingredientų pašalinimą:  60% vartotojų taip pat teigia, kad reikšmės turi produkto praturtinimas tokiais ingredientais kaip baltymai ir skaidulos.

Autentika, etika ir skaidrumas

Vartotojai labai vertina ingredientų kokybę ir receptūros bei pakuotės autentiškumą. Akcentuojami produktai, sukurti žmogaus rankomis.

Vartotojams rūpi ne tik galutinis produktas, bet ir būti sąmoningesniems, todėl jie stengiasi rinktis maistą etiškai ir atsižvelgia į maisto gamybos, distribucijos bei ruošimo poveikį žmonėms, aplinkai bei gyvūnams. Pavyzdžiui, 65 % Europos vartotojų sutinka su teiginiu: „Esu tai, ką valgau, todėl atidžiai renkuosi maistą.“

Suasmeninta patirtis

Vartotojai gyvena labai užimtą, aktyvų gyvenimą, ir yra nuolat prisijungę prie tinklo, todėl kaip niekada auga patogumo poreikis – gauti, ką nori, tada, kai tau to reikia.

Jie taip nori būti nustebinti, taigi tikisi, kad pasiūlysite jiems tokią valgymo patirtį, kurioje svarbu ne tik pats valgymas. Tai patvirtino 80 % Europos vartotojų, pritariančių teiginiui, kad valgant svarbi atmosfera.  

Pirkimas ir pardavimas internetu daugiausia potencialo turi šokolado produktų kategorijoje. Vartotojai yra atviri skaitmeniniams sprendimams ir naujovėms, bet 76 % pasisako prieš fizinių prekybos vietų išnykimą.. Europos vartotojai labai atviri naujovėms: 60 % pritartų prekes automatiškai skenuojantiems vežimėliams, 40 % – skaitmeniniams asistentams, o 34 % norėtų dirbtinio intelekto pagalbos gaunant protingas produktų rekomendacijas.

Vartotojai ne tik ieško didesnio asortimento, kuris atitiktų jų asmeninius prioritetus, – jie nori, kad jis būtų ypač suasmenintas, pritaikytas prie jų norų ir troškimų. Tai patvirtino 65 % Europos vartotojų, manančių, kad maistas yra asmeninis dalykas ir turėtų būti pritaikomas kiekvienam asmeniui individualiai.  

„Visame pasaulyje organizuojame renginius, kuriais siekiame pasidalyti šiomis žiniomis su klientais ir įkvėpti juos kurti inovatyvius ateities produktus. Šių renginių metu klientai gali užmegzti ryšius su kitų įmonių vadovais, gauti vertingų įžvalgų iš ryškiausių pranešėjų ir sužinoti, kaip dar labiau išplėsti savo verslą, remiantis naujausiomis tendencijomis“, – apibendrino Puratos Grupės rinkodaros paslaugų vadovė Pascalė Jantcheff.

Tai tik keletas tendencijų ir įžvalgų, kurias atskleidė šis tyrimas. Daugiau informacijos apie tyrimą „Taste Tomorrow“ ir įvairius straipsnius anglų kalba rasite www.tastetomorrow.com Netrukus dalinsimės įžvalgomis apie tai, kokios tos naujosios vartotojų taisyklės bei kokius "žingsnius" maiste jie diktuos Lietuvoje bei Baltijos šalyse. Sekite mūsų naujienas!